Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%30
yayincilarkooperatifi.com

Tanzimat, İstibdat ve Meşrutiyet Tiyatrosunda Mardiros MınakayanTürk Devlet Tiyatrosu Darülbedayi

Liste Fiyatı : 350,00TL
İndirimli Fiyat : 245,00TL
Kazancınız : 105,00TL
Taksitli fiyat : 12 x 26,08TL
9786257392235
852667
Tanzimat, İstibdat ve Meşrutiyet Tiyatrosunda Mardiros Mınakayan
Tanzimat, İstibdat ve Meşrutiyet Tiyatrosunda Mardiros Mınakayan Türk Devlet Tiyatrosu Darülbedayi
245.00
Osmanlı ve Türkiye Ermeni tiyatro tarihi üzerine çalışmalarıyla bildiğimiz Nesim Ovadya İzrail, Tanzimat, İstibdat
ve Meşrutiyet Tiyatrosunda “Mardiros Mınakyan” -Türk Devlet Tiyatrosu Darülbedayiisimli yeni kitabıyla okurla
buluşuyor.
İzrail, kitabında ünlü oyuncu ve yönetmen Mardiros Mınakyan’ı kendine kılavuz alarak Osmanlı tiyatrosundan
Cumhuriyet dönemine kadar geçen süreyi ele alıyor. Osmanlı’da Batılı tarzdasahnelenme biçiminin izleri 1858’e
dayanmaktaydı. Bu tarihlerde ünlü Ermeni oyuncu Mardiros Mınakyan da sahnede yer alıyor ve tiyatroya getirdiği
yenikliklerle bu sanatın gelişmesinde büyük rol üstleniyordu. Fakat Osmanlı tiyatrosunun tarih yazımında,
Mınakyan’ın katkıları, Türk tiyatrosu tarihi lehine gizlenmiş ve göz ardı edilmişti. Ermeni yönetmen ve oyuncularla,
Ermenice harfli Türkçe piyes metinleriyle Türkçe oynayan Mınakyan’ın kumpanyası için Osmanlı Ermeni tiyatrosu
sınıflandırması yapılabilir.
Mardiros Mınakyan hakkında ortalıkta çok miktarda yüzeysel bilgi ve yazılar olmasına rağmen, değeri yeterince
anlaşılamamış ve hak ettiği yere oturtulamamıştı. Kitap tam da bu hassasiyetle kaleme alınmıştır. Osmanlı’da tiyatro
Mınakyan’la yaşıttır. Dolayısıyla Mınakyan’ın yaşamı bir bakıma Cumhuriyet öncesi Osmanlı tiyatrosunun ve aynı
zamanda Osmanlı Ermeni tiyatrosunun da tarihidir. Bu kitapta Mınakyan’dan yola çıkılarak milli bir Türk tiyatrosunun
yaratılmasının izlerine odaklanılmıştır. Aynı zamanda bu incelemede II. Abdülhamit’in sansür ve baskı döneminin
sahne üzer indeki izleri de sürülmektedir. Tüm bunlar ışığında İzrail, çalışmasını “Türk Tiyatrosu” olarak adlandırılan
tiyatro geçmişimizin muhtevasının, gerçekte “Türkiye’nin Türkleştirilen çok kültürlü tiyatral mirası”ndan başka bir şey
olmadığını ortaya koyarak Cumhuriyet dönemi tiyatro tarihçilerinin, tiyatro tarihini “yerlileştirme” çabalarına karşı,
“yerli” statüsüne geçmeden
önceki “gavur” tiyatrosu dönemini de tiyatronun soy kütüğüne dahil ederek politik ve sosyal değerlendirmelerle
kaleme aldı.
  • Açıklama
    • Osmanlı ve Türkiye Ermeni tiyatro tarihi üzerine çalışmalarıyla bildiğimiz Nesim Ovadya İzrail, Tanzimat, İstibdat
      ve Meşrutiyet Tiyatrosunda “Mardiros Mınakyan” -Türk Devlet Tiyatrosu Darülbedayiisimli yeni kitabıyla okurla
      buluşuyor.
      İzrail, kitabında ünlü oyuncu ve yönetmen Mardiros Mınakyan’ı kendine kılavuz alarak Osmanlı tiyatrosundan
      Cumhuriyet dönemine kadar geçen süreyi ele alıyor. Osmanlı’da Batılı tarzdasahnelenme biçiminin izleri 1858’e
      dayanmaktaydı. Bu tarihlerde ünlü Ermeni oyuncu Mardiros Mınakyan da sahnede yer alıyor ve tiyatroya getirdiği
      yenikliklerle bu sanatın gelişmesinde büyük rol üstleniyordu. Fakat Osmanlı tiyatrosunun tarih yazımında,
      Mınakyan’ın katkıları, Türk tiyatrosu tarihi lehine gizlenmiş ve göz ardı edilmişti. Ermeni yönetmen ve oyuncularla,
      Ermenice harfli Türkçe piyes metinleriyle Türkçe oynayan Mınakyan’ın kumpanyası için Osmanlı Ermeni tiyatrosu
      sınıflandırması yapılabilir.
      Mardiros Mınakyan hakkında ortalıkta çok miktarda yüzeysel bilgi ve yazılar olmasına rağmen, değeri yeterince
      anlaşılamamış ve hak ettiği yere oturtulamamıştı. Kitap tam da bu hassasiyetle kaleme alınmıştır. Osmanlı’da tiyatro
      Mınakyan’la yaşıttır. Dolayısıyla Mınakyan’ın yaşamı bir bakıma Cumhuriyet öncesi Osmanlı tiyatrosunun ve aynı
      zamanda Osmanlı Ermeni tiyatrosunun da tarihidir. Bu kitapta Mınakyan’dan yola çıkılarak milli bir Türk tiyatrosunun
      yaratılmasının izlerine odaklanılmıştır. Aynı zamanda bu incelemede II. Abdülhamit’in sansür ve baskı döneminin
      sahne üzer indeki izleri de sürülmektedir. Tüm bunlar ışığında İzrail, çalışmasını “Türk Tiyatrosu” olarak adlandırılan
      tiyatro geçmişimizin muhtevasının, gerçekte “Türkiye’nin Türkleştirilen çok kültürlü tiyatral mirası”ndan başka bir şey
      olmadığını ortaya koyarak Cumhuriyet dönemi tiyatro tarihçilerinin, tiyatro tarihini “yerlileştirme” çabalarına karşı,
      “yerli” statüsüne geçmeden
      önceki “gavur” tiyatrosu dönemini de tiyatronun soy kütüğüne dahil ederek politik ve sosyal değerlendirmelerle
      kaleme aldı.
      Stok Kodu
      :
      9786257392235
      Boyut
      :
      15x21
      Sayfa Sayısı
      :
      440
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      Ağustos 2023
      Resimleyen
      :
      1
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      3
      89,36   
      268,08   
      6
      47,17   
      283,05   
      9
      33,12   
      298,04   
      12
      26,08   
      312,99   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat