Ruhi Su ve Türkiye’de Müzik Kültürleri
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e uzanan müzik serüveninin önemli bir öznesi olan Ruhi Su (1912-1985), Türkiye’de müzik olgusunun her boyutuyla yeniden incelenmesine vesile olacak bir miras bırakmıştır. Ruhi Su’dan yola çıkarak Türkiye’de modernleşme, Musiki İnkılabı, protest müzik, popüler müzik, halk müziği, halk oyunları ve müzikolojiye dair pek çok tartışmayı gündeme getiren bu kitap, Ruhi Su anısına yazılmış yazılardan oluşan bir derlemenin ötesine geçerek, hem Ruhi Su’nun çalışmalarını hem de bu çalışmaların etkilerini eleştirel açıdan ele almakta, müzik araştırmalarına yönelik yeni yaklaşımlar sunmaktadır.
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e devrolan müzik serüveninin önemli bir öznesi olan Ruhi Su (1912-1985), müzik eğitimi aldığı Ankara Musiki Muallim Mektebi ve Ankara Devlet Konservatuarı, eğitim verdiği Köy Enstitüleri, sahneye çıktığı Ankara Devlet Opera ve Balesi, program yaptığı Ankara Radyosu, yönettiği korolar ve son olarak Dostlar Korosu ile yürüttüğü çalışmalarla, Türkiye’de müzik olgusunun her boyutuyla yeniden incelenmesine vesile olacak bir miras bırakmıştır.
Ruhi Su’dan yola çıkarak Türkiye’de modernleşme, Musiki İnkılabı, protest müzik, popüler müzik, halk müziği, halk oyunları ve müzikolojiye dair pek çok tartışmayı gündeme getiren bu kitap, Ruhi Su anısına yazılmış yazılardan oluşan bir derlemenin ötesine geçerek, hem Ruhi Su’nun çalışmalarını hem de bu çalışmaların etkilerini eleştirel açıdan ele almakta, müzik araştırmalarına yönelik yeni yaklaşımlar sunmaktadır.
Ulaş Özdemir
Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi’nde müzikoloji ve etnomüzikoloji eğitimi aldı. Aynı okulda yüksek lisans ve doktorasını tamamladı. Etnomüzikoloji alanında yazdığı çeşitli makale ve kitap çalışmalarının yanı sıra müzisyen olarak solo ve grup albümleri yayınladı, Türkiye ve yurtdışında pek çok konser ve festivalde yer aldı. Besteci olarak film, dizi, belgesel ve tiyatro müzikleri hazırladı. 1997-2010 yılları arasında Kalan Müzik’te yapımlar sorumlusu olarak çalıştı. 2015-2017 yılları arasında Tarih Vakfı Yönetim Kurulu üyesi olarak görev aldı. Halen İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Bölümü Etnomüzikoloji Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak görev yapıyor.
Belma Oğul
Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü ve İstanbul Üniversitesi AUZEF Felsefe Bölümü’nde lisansını; İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Halk Oyunları Bölümü’nde yüksek lisansını; İstanbul Teknik Üniversitesi Müzikoloji ve Müzik Teorisi Bölümü’nde doktorasını tamamlamış olup halen aynı bölümde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Müzik/ses ve dans/beden alanında kimlik, göç, mekân, duygular/duygulanımlar, ekoloji ve insan-sonrası çerçevesinde çeşitli çalışmaları, başta Balkanlar ve Trakya bölgesi olmak üzere alan araştırmaları bulunmaktadır. İlk toplantısının yapıldığı 2008 yılından günümüze ICTM (International Council for Traditional Music) Güneydoğu Avrupa’da Müzik ve Dans Çalışma Grubu’nun aktif üyesidir. 2016 yılından bu yana Ritim Kolektif topluluğunda çeşitli perküsyon aletleri çalmaktadır.
Evrim Hikmet Öğüt
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Etnomüzikoloji Anabilim Dalı’nda öğretim üyesidir. Etnomüzikoloji doktorasını, İstanbul Teknik Üniversitesi Müzik İleri Araştırmalar Merkezinde (MİAM) Music in Transit: Musical Practices of the Chaldean Iraqi Migrants in Istanbul başlıklı doktora tezi ile tamamladı. 2015 yılından itibaren İstanbul’da Suriyeli müzisyenlerin müzik pratiklerine odaklandı. 2021 yılında TÜBİTAK Uluslararası Doktora Sonrası Araştırma Bursu’yla New York City Üniversitesi’nde konuk araştırmacı olarak New York’ta Arap müziği üzerine bir araştırma yürüttü. 2022 yılında International Council for Traditional Music (ICTM) En İyi Makale ödülünü kazandı. Etnomüzikoloji: Kültürler ve Müzikler kitabının ve Cogito dergisinin “Sesli Düşünmek” başlıklı sayısının editörlerindendir.
- Açıklama
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e uzanan müzik serüveninin önemli bir öznesi olan Ruhi Su (1912-1985), Türkiye’de müzik olgusunun her boyutuyla yeniden incelenmesine vesile olacak bir miras bırakmıştır. Ruhi Su’dan yola çıkarak Türkiye’de modernleşme, Musiki İnkılabı, protest müzik, popüler müzik, halk müziği, halk oyunları ve müzikolojiye dair pek çok tartışmayı gündeme getiren bu kitap, Ruhi Su anısına yazılmış yazılardan oluşan bir derlemenin ötesine geçerek, hem Ruhi Su’nun çalışmalarını hem de bu çalışmaların etkilerini eleştirel açıdan ele almakta, müzik araştırmalarına yönelik yeni yaklaşımlar sunmaktadır.
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e devrolan müzik serüveninin önemli bir öznesi olan Ruhi Su (1912-1985), müzik eğitimi aldığı Ankara Musiki Muallim Mektebi ve Ankara Devlet Konservatuarı, eğitim verdiği Köy Enstitüleri, sahneye çıktığı Ankara Devlet Opera ve Balesi, program yaptığı Ankara Radyosu, yönettiği korolar ve son olarak Dostlar Korosu ile yürüttüğü çalışmalarla, Türkiye’de müzik olgusunun her boyutuyla yeniden incelenmesine vesile olacak bir miras bırakmıştır.
Ruhi Su’dan yola çıkarak Türkiye’de modernleşme, Musiki İnkılabı, protest müzik, popüler müzik, halk müziği, halk oyunları ve müzikolojiye dair pek çok tartışmayı gündeme getiren bu kitap, Ruhi Su anısına yazılmış yazılardan oluşan bir derlemenin ötesine geçerek, hem Ruhi Su’nun çalışmalarını hem de bu çalışmaların etkilerini eleştirel açıdan ele almakta, müzik araştırmalarına yönelik yeni yaklaşımlar sunmaktadır.
Ulaş Özdemir
Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi’nde müzikoloji ve etnomüzikoloji eğitimi aldı. Aynı okulda yüksek lisans ve doktorasını tamamladı. Etnomüzikoloji alanında yazdığı çeşitli makale ve kitap çalışmalarının yanı sıra müzisyen olarak solo ve grup albümleri yayınladı, Türkiye ve yurtdışında pek çok konser ve festivalde yer aldı. Besteci olarak film, dizi, belgesel ve tiyatro müzikleri hazırladı. 1997-2010 yılları arasında Kalan Müzik’te yapımlar sorumlusu olarak çalıştı. 2015-2017 yılları arasında Tarih Vakfı Yönetim Kurulu üyesi olarak görev aldı. Halen İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Bölümü Etnomüzikoloji Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak görev yapıyor.
Belma Oğul
Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü ve İstanbul Üniversitesi AUZEF Felsefe Bölümü’nde lisansını; İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Halk Oyunları Bölümü’nde yüksek lisansını; İstanbul Teknik Üniversitesi Müzikoloji ve Müzik Teorisi Bölümü’nde doktorasını tamamlamış olup halen aynı bölümde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Müzik/ses ve dans/beden alanında kimlik, göç, mekân, duygular/duygulanımlar, ekoloji ve insan-sonrası çerçevesinde çeşitli çalışmaları, başta Balkanlar ve Trakya bölgesi olmak üzere alan araştırmaları bulunmaktadır. İlk toplantısının yapıldığı 2008 yılından günümüze ICTM (International Council for Traditional Music) Güneydoğu Avrupa’da Müzik ve Dans Çalışma Grubu’nun aktif üyesidir. 2016 yılından bu yana Ritim Kolektif topluluğunda çeşitli perküsyon aletleri çalmaktadır.
Evrim Hikmet Öğüt
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Etnomüzikoloji Anabilim Dalı’nda öğretim üyesidir. Etnomüzikoloji doktorasını, İstanbul Teknik Üniversitesi Müzik İleri Araştırmalar Merkezinde (MİAM) Music in Transit: Musical Practices of the Chaldean Iraqi Migrants in Istanbul başlıklı doktora tezi ile tamamladı. 2015 yılından itibaren İstanbul’da Suriyeli müzisyenlerin müzik pratiklerine odaklandı. 2021 yılında TÜBİTAK Uluslararası Doktora Sonrası Araştırma Bursu’yla New York City Üniversitesi’nde konuk araştırmacı olarak New York’ta Arap müziği üzerine bir araştırma yürüttü. 2022 yılında International Council for Traditional Music (ICTM) En İyi Makale ödülünü kazandı. Etnomüzikoloji: Kültürler ve Müzikler kitabının ve Cogito dergisinin “Sesli Düşünmek” başlıklı sayısının editörlerindendir.
Stok Kodu:9786257460385Boyut:15 x 21 cmSayfa Sayısı:240Basım Yeri:İstanbulBaskı:1Basım Tarihi:Mart 2024Resimleyen:1Kapak Türü:Karton KapakKağıt Türü:Kitap KağıdıDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel Toplam374,04222,12639,09234,53927,44246,951221,61259,33
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.