Nıetzsche'Nin Beşinci İnciliİyi Haberin Düzeltilmesi Üzerine
Liste Fiyatı :
100,00TL
İndirimli Fiyat :
73,00TL
Kazancınız :
27,00TL
Taksitli fiyat :
12 x 7,77TL
Satış adedi :
1
9786053146155
851782
https://www.yaykoop.com/nietzschenin-besinci-incili
Nıetzsche'Nin Beşinci İncili İyi Haberin Düzeltilmesi Üzerine
73.00
İÇERİK TANITIM (Arka Kapak)
Bugün, 2000 yılında, fiziksel ölümünün yüzüncü yıldönümünde; kendisinden sonra diye tarihlenmeleri gerekeceğini öne sürdüğü bin yılların
birincisinin başında, Nietzsche hakkında nasıl konuşmalıyız? Tüm yaşamı boyunca ait olduğu ve oradan yazarlık ününün sonsuzluğuna atladığı
yüzyılın kendisi gibi, acılarıyla ve büyüklüğüyle karşımızda durduğunu mu söylemeliyiz? Kendisinin bir insan değil, bir dinamit olduğuna ilişkin
kendi yargısını mı paylaşmalıyız? “Etki-tarihi”nin dikkat çekiciliğini; henüz hiçbir yazarın seçkinciliği böylesine vurgulamadığını ve bayağılığı
üzerine çekmediğini bir kez daha mı öne çıkarmalıyız? Nietzsche'yle birlikte narsisizm döneminin başladığı ve bu dönemin kendini önce “kitlelerin
ayaklanması” ve daha sonra kolektivist “büyük politika” ve nihayetinde global pazarın diktatörlüğü olarak gösterdiği tanısını mı koymalıyız?
Nietzsche'yle birlikte akademik felsefe tarihinin sona erdiğini ve düşünmenin sanat tarihinin başladığını mı kabul etmeliyiz? Yoksa yorum
yapmaktan kaçınıp Nietzsche'yi okumalı ve hep yeniden okumalı mıyız?
Nietzsche, 13 Şubat 1883'te, Rapallo'dan, Chemnitz'deki yayıncısı Ernst Schmeitzner'e yazdığı bir mektupta Zerdüşt kitabını, “bu bir ‘edebi eser'
ya da beşinci bir ‘İncil' ya da henüz bir adı bulunmayan bir şey: Uzun süredir verdiğim ürünlerin en ciddisi hem de en neşelisi, ve herkese hitap
ediyor” sözleriyle bildiriyordu.
Peter SloterdIjk: 26.6.1947'de Alman bir anne ile Hollandalı bir babanın oğlu olarak doğdu. 1968-1974 yılları arasında Münih'te ve Hamburg
Üniversitesi'nde felsefe, tarih ve Alman filolojisi okudu. 1971 yılında Strukturalismus als poetische Hermeneutik (Poetik Hermeneutik Olarak
Yapısalcılık) başlıklı Yüksek Lisans çalışmasını tamamladı. 1972/73 yıllarında bu çalışmayı Michel Foucaults strukturale Theorie der Geschichte
başlıklı bir deneme ve Die Ökonomie der Sprachspiele. Zur Kritik der linguistischen Gegenstandskonstitution başlıklı bir inceleme izledi. Peter
Sloterdijk 1976 yılında Profesör Klaus Briegelb danıaşmanlığında Literatur und Organisation von Lebenserfahrung. Gattungstheorie und
Gattungsgeschichte der Autobiographie der Weimarer Republik 1918-1933 konulu Doktora çalışmasını tamamladı. 1978-1980 yılları arasında,
Hindistan'ın Pune kentinde (daha sonra Osho adıyla tanınacak olan) Bhagwan Shree Rajneesh'in aşramında yaşadı. 1980 yılından itibaren serbest
yazar olarak çalıştı. 1983 yılında Suhrkamp Verlag tarafından yayımlanan Kritik der Zynischen Vernunft (Sinik Aklın Eleştirisi) kitabı yirminci
yüzyılın en çok satılan felsefe kitapları arasına girdi. Sloterdijk 1992'den itibaren Felsefe ve Estetik kürsüsünde profesörlük yaptığı Karlsruhe'deki
Staatliche Hochschule für Gestaltung'da (Devlet Güzel Sanatlar Yüksekokulu), 2001-2015 yılları arasında Heinrich Klotz'un halefi olarak rektörlük
görevini üstlendi.
Kullanılan Reklam Mecraları: Sosyal Medya ve Gazete/Dergiler
- Açıklama
- İÇERİK TANITIM (Arka Kapak)Bugün, 2000 yılında, fiziksel ölümünün yüzüncü yıldönümünde; kendisinden sonra diye tarihlenmeleri gerekeceğini öne sürdüğü bin yıllarınbirincisinin başında, Nietzsche hakkında nasıl konuşmalıyız? Tüm yaşamı boyunca ait olduğu ve oradan yazarlık ününün sonsuzluğuna atladığıyüzyılın kendisi gibi, acılarıyla ve büyüklüğüyle karşımızda durduğunu mu söylemeliyiz? Kendisinin bir insan değil, bir dinamit olduğuna ilişkinkendi yargısını mı paylaşmalıyız? “Etki-tarihi”nin dikkat çekiciliğini; henüz hiçbir yazarın seçkinciliği böylesine vurgulamadığını ve bayağılığıüzerine çekmediğini bir kez daha mı öne çıkarmalıyız? Nietzsche'yle birlikte narsisizm döneminin başladığı ve bu dönemin kendini önce “kitlelerinayaklanması” ve daha sonra kolektivist “büyük politika” ve nihayetinde global pazarın diktatörlüğü olarak gösterdiği tanısını mı koymalıyız?Nietzsche'yle birlikte akademik felsefe tarihinin sona erdiğini ve düşünmenin sanat tarihinin başladığını mı kabul etmeliyiz? Yoksa yorumyapmaktan kaçınıp Nietzsche'yi okumalı ve hep yeniden okumalı mıyız?Nietzsche, 13 Şubat 1883'te, Rapallo'dan, Chemnitz'deki yayıncısı Ernst Schmeitzner'e yazdığı bir mektupta Zerdüşt kitabını, “bu bir ‘edebi eser'ya da beşinci bir ‘İncil' ya da henüz bir adı bulunmayan bir şey: Uzun süredir verdiğim ürünlerin en ciddisi hem de en neşelisi, ve herkese hitapediyor” sözleriyle bildiriyordu.Peter SloterdIjk: 26.6.1947'de Alman bir anne ile Hollandalı bir babanın oğlu olarak doğdu. 1968-1974 yılları arasında Münih'te ve HamburgÜniversitesi'nde felsefe, tarih ve Alman filolojisi okudu. 1971 yılında Strukturalismus als poetische Hermeneutik (Poetik Hermeneutik OlarakYapısalcılık) başlıklı Yüksek Lisans çalışmasını tamamladı. 1972/73 yıllarında bu çalışmayı Michel Foucaults strukturale Theorie der Geschichtebaşlıklı bir deneme ve Die Ökonomie der Sprachspiele. Zur Kritik der linguistischen Gegenstandskonstitution başlıklı bir inceleme izledi. PeterSloterdijk 1976 yılında Profesör Klaus Briegelb danıaşmanlığında Literatur und Organisation von Lebenserfahrung. Gattungstheorie undGattungsgeschichte der Autobiographie der Weimarer Republik 1918-1933 konulu Doktora çalışmasını tamamladı. 1978-1980 yılları arasında,Hindistan'ın Pune kentinde (daha sonra Osho adıyla tanınacak olan) Bhagwan Shree Rajneesh'in aşramında yaşadı. 1980 yılından itibaren serbestyazar olarak çalıştı. 1983 yılında Suhrkamp Verlag tarafından yayımlanan Kritik der Zynischen Vernunft (Sinik Aklın Eleştirisi) kitabı yirminciyüzyılın en çok satılan felsefe kitapları arasına girdi. Sloterdijk 1992'den itibaren Felsefe ve Estetik kürsüsünde profesörlük yaptığı Karlsruhe'dekiStaatliche Hochschule für Gestaltung'da (Devlet Güzel Sanatlar Yüksekokulu), 2001-2015 yılları arasında Heinrich Klotz'un halefi olarak rektörlükgörevini üstlendi.Kullanılan Reklam Mecraları: Sosyal Medya ve Gazete/DergilerStok Kodu:9786053146155Boyut:13,5x21Sayfa Sayısı:80Basım Yeri:İstanbulBaskı:1Basım Tarihi:ekim 2022Çeviren:Mustafa TüzelResimleyen:1Kapak Türü:Karton KapakKağıt Türü:Kitap KağıdıDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel Toplam326,6379,88614,0684,3499,8788,80127,7793,26
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.